سوالات متداول میکرونیدلینگ
می خواهیم بهترین مطالب پزشکی را در این وبلاگ منتشر کنیم امید واریم بهترین بهره را از وب سایت ببرید.
سوالات متداول میکرونیدلینگ
یک شنبه 30 دی 1397 ساعت 10:30 | بازدید : 74 | نویسنده : دکتر جوان | ( نظرات )

سوالات متداول میکرونیدلینگ

تعدادی سوال متداول در مورد دستگاه میکرونیدلینگ

سوالات میکرونیدلینگ

دستگاه میکرونیدلینگ دارای چه اثراتی روی پوست می باشد؟

  • این دستگاه بافت پوست را بهبود و ظاهر چین وچروک را کاهش می دهد.
  • منجر به بازسازی بافت پوست می گردد.
  • اندازه روزنه های پوست را کاهش می دهد.
  • ترک های پوستی را بهبود می بخشد.
  • زخم را تغییر شکل می دهد مخصوصاً اگر زخم های حاصل از آکنه را می تواند از بین ببرد چون با این روش فیبرهای کلاژن جدید بافت زخم را با پوست تازه پوشش می دهد.

آیا میکرونیدلینگ دارای درد می باشد؟

درد ناشی از میکرونیدلینگ بسیار جزئی و مختصر می باشد اما اغلب پزشک قبل از آغاز درمان از کرم بی حس کننده جهت کاهش درد استفاده می نماید.

آیا می شود از روش درمانی میکرونیدلینگ روی هر رنگ پوستی استفاده نمود؟

برعکس روش لیزر که در انتخاب این روش باید به رنگ پوست توجه شود،عمل میکرونیدلینگ برای تمام انواع رنگ پوست قابل انجام می باشد و هیچ خطر در رابطه با التهاب بعد از عمل و هایپرپیگمنتیشن وجود ندارد.

جهت روش درمانی میکرونیدلینگ چند جلسه درمانی مورد نیاز می باشد و با چه فاصله ی زمانی باید این فرآیند را تکرار کرد؟

در این روش درمانی ،تعداد جلسات مورد نیاز برای افراد مختلف متفاوت می باشد و به فاکتورهای زیادی بستگی دارد ،به عنوان مثال به نوع مشکل پوستی و انتظارات فرد بیمار بستگی دارد ،هر چقدر که مشکل حادتر باشد نیاز به تعداد جلسات درمانی بیشتری خواهد بود.به طور کلی بهتر می باشد که فاصله زمانی بین جلسات ۴ تا ۶ جلسه باشد تا کلاژن به طور طبیعی تولید گردد و نتیجه نهایی رضایت بخش باشد.و همین طور تعداد جلسات درمان به پاسخ گویی بدن هر شخص به درمان و به میزان تازگی و کهنگی آسیب بستگی دارد.میکرونیدلینگ را می توان در همه قسمت های پوست بدن (گردن فسر،سینه،بازوها،پاهاو دستها) مورد استفاه قرار داد برای تعداد زیادی از اشخاص می توان نتایج حاصل را بعد از یک جلسه درمانی مشاهده نمود ،اما در حالت کلی تعداد جلسات مورد نیاز در حالت معمول ۱ تا ۳ جلسه می باشد.

بعد از عمل میکرونیدلینگ چه مشکلاتی ممکن است از لحاظ عفونی پیش بیاید؟

کانل های ریزی که به وجود می آیند ،اصولا در مدت یک ساعت بسته می شوند و در صورتی که عمل میکرونیدلینگ در مراکز زیبایی و کلینیک های معتبر انجام گردد ،امکان بروز عفونت وجود ندارد اما اگر این عمل در برخی از ارایشگاه ها که نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند ،انجام گردد در آن شرایط امکان بروز عفونت وجود خواهد داشت.ما به شما عزیزان توصیه می کنیم که برای انجام عمل میکرونیدلینگ به مراکز درمانی معتبر مراجعه نمایید.

بعد از درمان با میکرونیدلینگ از چه موادی نباید روی پوست استفاده کنیم؟

برای اطمینان از بهبودی بهتر می باشد که دو سه روز از محصولات AHA (اسید گیلیکولیک ) ،رتینول و مواد حاوی اسید یا فعال کننده خودداری گردد.فرد نباید در برابر خورشید قراربگیرد و می تواند از ضد آفتاب روی پوست خود استفاده نماید اغلب پزشک بعد از عمل داروهای مورد نیاز و همین طور کرم های مناسبی را برای فرد تجویز می نماید.

آیا از روش درمانی میکرونیدلینگ می شود روی همه ی افراد استفاده نمود؟

از میکرودنیدلینگ صورت می توان بدون خطر روی انواع مختلف رنگ و نوع پوست استفاده نمود ،چون در این روش اپیدرم وبه طور خاص ملانوسیت ها در منطقه بازال دست نخورده باقی می ماند ،و خطر تغییر رنگدانه یا هایپرپیگمانتسیوم التهابی بعد از عمل کم می باشد .میکرونیدلینگ پوستی می تواند مناطق حساس و شکننده پوست را با سایر روش ها نمی توان درمان نمود،تحت درمان قرار داد.این مناطق عبارت اند از :چشم ها،گردن و پشت دست ها.

از روش درمانی میکرونیدلینگ نباید روی افراد زیر استفاده نمود:

  1. کسانی که در سه ماه گذشته اکوتان(ایزوترتینیوین) مصرف نموده اند.
  2. افرادی که دارای خراش باز ،زخم باز وبریدگی روی پوست خود می باشند.
  3. افرادی که در سال گذشته از درمان های همراه با اشعه استفاده کرده اند.
  4. اشخاص با سابقه ابتلا به کلوئید یا مناطق زخم بزرگ یا کندی در بهبود زخم.
  5. در خانم های باردار و همین طور در دوران شیردهی.
  6. افراد مبتلا به عفونت پوستی ،بیماری های پوستی و هرپس سیمپلکس هستند.

بعد از انجام فرآیند میکرونیدلینگ

پس از انجام میکرونیدلینگ نتیجه درمان در طی ۶ تا ۸ هفته بروز می کند،و این نتایج تا مدتی به طور مدام بهتر می گردند ، پوست خود را ترمیم می کند و هر ۶ هفته سرعت تغییرات حاصل از میکرونیدلینگ به علت تولید طبیعی کلاژن افزایش پیدا کرده و فرد می تواند نتایج بهتری را مشاهده کند .برای اینکه نتیجه حاصل از این روش درمانی رضایت بخش باشد ما به شما توصیه می کنیم که جلسات درمانی را تکرار کنید البته اثرات بهبودی پس از یک جلسه درمان هم قابل مشاهده می باشد.با دقت به ناحیه درمان ،کیفیت کار و شرایط پوستی و ژنتیکی فرد مدت زمان مورد نیاز جهت درمان هم متفاوت می باشد .اما معمولا ۱ تا ۳جلسله درمان می تواند کفایت بکند .با این حال پیش از عمل میکرونیدلینگ پزشک با شما یک جلسه مشاوره خواهد داشت وتعداد جلسلت مورد نیاز را برای شما اعلام خواهد کرد.

دوران نقاهت وبهبودی پس از درمان به چه صورتی می باشد؟

مثل هر عمل زیبایی دیگر،امکان دارد بعد از انجام میکرونیدلینگ نیز پوست دچار مقداری قرمزی وسفتی گردد که این عوارض موقتی می باشد وبعد از گذشت چند ساعت می تواند کاهش پیدا کند و در مدت یک یا دو روز آینده به طور کامل از بین خواهد رفت البته یک سری نکات ودستورالعمل های هم وجود دارد که پزشک به بیماران خود توصیه می کند و بیمار نیز موظف می باشد که برای دریافت نتیجه رضایت بخش آن ها را رعایت نماید.

روش درمانی میکرونیدلینگ ممکن است دارای چه خطرات و عوارض جانبی باشد؟

در واقع این روش درمانی ،یک روش درمانی موثر و کاملاً بی خطر می باشد .واکنش های التهابی در آن بسیار اندک می باشد و عوارض جانبی جزئی اغلب ۲۴تا ۴۸ ساعت بعد از عمل از بین می رود.تعدادی از عوارض جانبی این روش عبارت می باشند از :قرمزی، سوزش ،خارش و سفتی پوست.این روش درمانی یک روش کم تهاجم می باشد که نیاز به مدت زمان کمتری برای بستری شدن دارد و دارای دستورالعمل های مراقبتی ساده ای بعد از عمل دارد.پس از انجام عمل توصیه می شود که از اسید هیالونیک استفاده شود و برای حفاظت از پوست بهتر می باشد که بیمار از ضد آفتاب حاوی زینک استفاده نماید.

روش درمانی میکرونیدلینگ چه هزینه ای را برای فرد در بر دارد؟

روش میکرونیدلینگ برای افراد مختلف دارای هزینه های متفاوتی می باشد و با توجه به ناحیه درمان،مشکلات ناحیه تحت درمان ،تعداد جلسات مورد نیاز برای فرد،هزینه پزشک و محل جغرافیایی مشخص می گردد.

برچسب ها: , , , , ,



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مطالب ناب از سراسر وب و آدرس drdr.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 268
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 11
:: باردید دیروز : 30
:: بازدید هفته : 52
:: بازدید ماه : 4301
:: بازدید سال : 6160
:: بازدید کلی : 14976